Όροι & Προϋποθέσεις
Πολιτική Απορρήτου
Ερωτήσεις και Απαντήσεις

 

ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΗ ΦΑΣΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΑ "ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ" ΚΑΠΟΙΩΝ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟΥΧΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΜΕ ΤΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΣΟΔΑ?

Στόχος μας είναι η προστασία εκατοντάδων χιλιάδων καλλιτεχνών σε όλο τον κόσμο. Η πλειοψηφία αυτών των καλλιτεχνών είναι συνηθισμένοι, σκληρά εργαζόμενοι, επαγγελματίες μουσικοί. Κάποιοι βέβαια είναι διάσημοι και κερδίζουν τεράστια ποσά. Αντίστοιχα, μέλη μας είναι πάνω από 1400 δισκογραφικές εταιρίες, η πλειοψηφία των οποίων είναι μικρές ανεξάρτητες εταιρίες. Είναι φυσικό, κάθε εμπορικός οργανισμός να έχει σαν μέλη εταιρίες μεγάλου και μικρού μεγέθους.

 

ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΟΤΙ ΟΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΨΗΦΟ ΣΤΗΝ IFPI?

Οι αποφάσεις στην IFPI λαμβάνονται κατά πλειοψηφία με συμμετοχή όλων των μελών. Εξάλλου οι στόχοι της IFPI είναι κοινοί τόσο για τις μεγάλες όσο και για τις μικρότερες εταιρίες.

 

Η IFPI ΚΑΤΑΔΙΩΚΕΙ ΤΟΥΣ ΠΕΙΡΑΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΛΕΙΨΕΙ ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ?

Δεν είναι ανταγωνισμός. Είναι κλοπή.

 

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΣΕ ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ?

Ο συνθέτης και ο στιχουργός και/ή οι εκδότες τους κατέχουν τα πνευματικά δικαιώματα. Ο ερμηνευτής και ο εκτελεστής μουσικός κατέχουν συγγενικά δικαιώματα επί των εκτελέσεών τους και η δισκογραφική εταιρεία κατέχει συγγενικά δικαιώματα επί της ηχογράφησης.

 

ΠΩΣ ΞΕΡΩ ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ?

Όλα τα μουσικά έργα και οι ηχογραφήσεις τους προστατεύονται από πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα από την ημέρα της δημιουργίας ή παραγωγής τους, κατά περίπτωση. Στην Ευρώπη οι πνευματικοί δημιουργοί και οι εκδότες διατηρούν πνευματικά δικαιώματα για 70 χρόνια μετά το θάνατο του δημιουργού, ενώ οι ερμηνευτές, εκτελεστές και παραγωγοί απολαμβάνουν προστασία 50 ετών από την πρώτη κυκλοφορία της ηχογράφησης.

 

ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΞΕΡΩ ΑΝ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟ ‘Η ΠΑΡΑΝΟΜΟ?

Σύμφωνα με τη νομοθεσία περί πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων σε περισσότερες από 150 χώρες, είναι παράνομη η αντιγραφή, προσαρμογή, μετάφραση, εκτέλεση ή παρουσίαση στο κοινό, ή η ανάρτηση στο Διαδίκτυο ενός μουσικού έργου, εκτός και αν συντρέχουν συγκεκριμένοι όροι εξαίρεσης στη νομοθεσία της χώρας, ή υφίσταται άδεια από όλους τους αντίστοιχους δικαιούχους.

 

ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΝΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΝΕΜΩ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΚΕΡΔΙΖΩ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ?

Το θέμα του κέρδους από αυτή την ενέργεια μπορεί να επηρεάσει το ύψος της επιβαλλόμενης ποινής, αλλά δεν καθορίζει την παραβίαση ή μη της νομοθεσίας περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων.

 

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟ ΝΑ ΚΑΝΩ ΑΝΤΙΓΡΑΦΑ ΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΧΡΗΣΗ?

Η νομοθεσία σε κάποιες χώρες προβλέπει περιορισμένες εξαιρέσεις στα δικαιώματα ελέγχου της αντιγραφής, επιτρέποντας την αντιγραφή για ιδιωτική χρήση. Όμως, αυτές οι εξαιρέσεις δεν περιλαμβάνουν την διάθεση μέσω του διαδικτύου, τη διανομή των αντιγράφων, ή (στις περισσότερες χώρες) την αντιγραφή από παράνομη πηγή.

 

ΑΝ ΑΓΟΡΑΣΑ ΕΝΑ ΝΟΜΙΜΟ CD, ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΟΤΙ ΘΕΛΩ ΜΕ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΕΙ?

Με την αγορά ενός νόμιμου CD απέκτησες το δικαίωμα κατοχής του φυσικού σώματος του δίσκου και το δικαίωμα της απεριόριστης χρήσης του για ιδιωτικούς σκοπούς. Δεν απέκτησες δικαίωμα αναπαραγωγής ή διάθεσης αντιτύπων μέσω CD-R ή Internet.

 

ΚΑΙ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝ ΠΑΡΑΒΩ ΤΟΝ ΝΟΜΟ – ΤΙ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΚΑΝΕΤΕ?

Όταν κάποιος κατ’ επανάληψη καθιστά διαθέσιμη στο Internet μουσική κατά παράβαση των Νόμων περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας, εμπλέκεται στην πράξη σε παραβίαση της σχετικής νομοθεσίας και διατρέχει τον κίνδυνο να υποστεί νομικές ενέργειες από πλευράς δικαιούχων.

 

ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ COPYRIGHT ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙ, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ?

Γενικά, ναι. Αν και κάποιες παλαιές ηχογραφήσεις μπορεί να έχουν καταστεί δημόσιο κτήμα, η συντριπτική πλειοψηφία αυτών που είναι διαθέσιμα στο Internet τελούν υπό καθεστώς προστασίας.

 

ΚΙ ΑΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΩ ΜΕΡΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩ ΑΝ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΩ ΤΟ ALBUM?

Δεν υπάρχει πρόβλημα αν αυτό επιτρέπεται από τον δικαιούχο. Μερικά νόμιμα sites επιτρέπουν την ακρόαση αποσπασμάτων ή ακόμα και το κατέβασμα συγκεκριμένου αριθμού τραγουδιών μέσω της υπηρεσίας τους, σαν «δοκιμαστικό».

 

ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΣΤΟ INTERNET ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΔΕΙΞΗ 'ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΕΝΤΟΣ 24 ΩΡΩΝ', 'ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ', Ή ΑΛΛΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΕΝΔΕΙΞΗ?

Αυτές οι ενδείξεις είναι άνευ ουσίας, εκτός και αν παρέχονται από τους δικαιούχους. Ο Νόμος εστιάζει στο τι πραγματικά γίνεται – τη μη εξουσιοδοτημένη διανομή και αναπαραγωγή της μουσικής κάποιου άλλου.

 

ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΠΟΣΟ ΠΟΛΥ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΕΒΑΖΩ?

Η παραβίαση του Νόμου πραγματοποιείται είτε ανεβάσεις ένα τραγούδι ή χιλιάδες.

 

ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΕ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΑΡΧΕΙΩΝ ΠΑΡΑΝΟΜΗ?

Η μη εξουσιοδοτημένη ανταλλαγή αρχείων μέσω peer-to-peer αποτελεί παραβίαση της νομοθεσίας περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας. Προς το παρόν η συντριπτική πλειοψηφία των ανταλλασσόμενων αρχείων είναι μη εξουσιοδοτημένη, αφού δεν έχει σχετική άδεια από τους δημιουργούς και λοιπούς δικαιούχους και συνεπώς παράνομη.

 

ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝ ΚΑΤΕΒΑΖΩ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΠΟ SITE ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΑΛΛΗ ΧΩΡΑ, ΟΠΟΥ Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΦΕΡΕΙ?

Οι δραστηριότητες αυτού του τύπου πρακτικά περιλαμβάνουν πράξεις αντιγραφής, μετάδοσης ή διάθεσης και στις δύο χώρες, συνεπώς εφαρμόζονται τα δίκαια και των δύο χωρών.

 

ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ INTERNET ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΙΔΕΩΝ. ΓΙΑΤΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΤΟ ΕΛΕΓΞΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΕΓΚΛΩΒΙΣΕΙ?

Το προστατευόμενο περιεχόμενο, αν και διακινείται υπό μορφή ψηφιακής πληροφορίας, δεν αποτελεί πληροφορία αλλά προϊόν με ηθική και εμπορική αξία. Αν και άυλο έχει ιδιοκτήτη και παρόλο που οφείλει την ύπαρξή του στη δημιουργική ιδέα του δημιουργού του, δεν αποτελεί ιδέα. Η επιβολή νομικών και εμπορικών όρων στη διακίνησή του δεν μπορεί να συσχετιστεί με τυχόν περιορισμούς στην ελεύθερη διακίνηση ιδεών και πληροφοριών, αφού δεν σχετίζεται με αυτές, παρόλο που πολλές φορές ένα τραγούδι μπορεί να αποτελέσει πηγή πληροφόρησης ή τη σπίθα δημιουργίας μίας ιδέας. Μπορούμε να συνεχίσουμε να παίζουμε με τις λέξεις επ’ άπειρο, αλλά η ουσία παραμένει: η μουσική βιομηχανία δεν περιορίζει το internet αλλά προσπαθεί να προστατεύσει τα δικαιώματα χιλιάδων ανθρώπων σε αυτό.

 

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΠΟΛΕΜΑΕΙ ΤΟ INTERNET ΓΙΑΤΙ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ?

Η μουσική βιομηχανία δεν φοβάται το Internet. Αντίθετα επενδύει σε νέες τεχνολογίες ηλεκτρονικής διάθεσης μουσικής που οδηγούν σε μείωση του κόστους απόκτησης των τραγουδιών. Ήδη οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα μέσα από περισσότερες από 500 νόμιμες υπηρεσίες (www.pro-music.org) να έχουν πρόσβαση στη μουσική όπως και όποτε θέλουν, με σεβασμό σε όσους έχουν συμβάλει στη δημιουργία και παραγωγή αυτής της μουσικής.

 

ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΗ Η ΑΓΟΡΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΠΟ ΤΟ INTERNET?

Φυσικά, από τις κατάλληλες υπηρεσίες. Σήμερα, μέσα από το www.pro-music.org καταναλωτές από περισσότερες από 100 χώρες ανά τον κόσμο μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα σε 26 εκατομμύρια τραγούδια, μέσα από περισσότερες από 500 διαφορετικές υπηρεσίες. Έχουν απεριόριστες επιλογές πρόσβασης στη μουσική: αγορά on-demand, streaming, συνδρομητικά ή δωρεάν ακρόαση με διαφημίσεις, σε απεριόριστες ψηφιακές συσκευές και λογισμικά.

 

ΑΝ ΤΟ INTERNET ΦΕΡΝΕΙ ΤΟΥΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΣΕ ΑΜΕΣΗ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟ, ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΤΤΟΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ?

Η εμπειρία στην ανάπτυξη ταλέντων, στην προώθηση καλλιτεχνών και στην προσφορά στους καταναλωτές της μουσικής που θέλουν είναι εξίσου πολύτιμη στο ψηφιακό περιβάλλον, όσο και στο πραγματικό. Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή δωρεάν ή με άλλο τρόπο εναλλακτικής διάθεσης της δουλειάς ενός καλλιτέχνη στο κοινό αποτελεί δικαίωμα του καλλιτέχνη και όχι επιλογή του κοινού.
Αρχική
Δομή
Αποστολή
Χρήσιμα
Επικοινωνία